mandag 14. februar 2011

Reklameanalyse

Produktet fremstilles som forfriskende og litt "classy". I reklamen kommer der frem at når hun dufter på teen kommer hun inn  en ny verden. Med dette produktet prøver en også og  nå alle som drikker te. Reklamen ser veldig innbydende ut, og reklamen blir fremstillt som fristende og frisk. Duften gjør at en får en følelse av at en er en annen plass og med overskriften prøver de å få frem at denne teen er bedre og at en kan kjenne forskjellen på dette produktet i forholdt til de andre som allerede finnes der ute. Det med at det er ei kvinne i reklamen handlet nok om målgruppen de ønsker og nå. Det kan også handle om at det kanskje er flere kvinner enn menn som drikker te. Men sammtidig ønsker de å nå den voksne målgruppen.

Farger: Bildet kan deles i to. Først ser vi for oss ei rolig jente som sitter og slapper av i en stol med en kopp te. Dette er på den underste delen av bilde og en får en liten følelse av en hyttetilværelse med rolige og avslappende omgivelser. Fargene er mørkere, og en får kanskje en liten følelse av høst og kalde vinterkvelder. Dette blir også gjennspeglet ved at hun sitter med et ullpledd og på bildet kan en se at hun på en  måte varmer hendene sine rundt koppen.

På den øverste delen av bildet kommer det frem en ny tilværelse. Grønne enger, lysere farger, en annen årstid enn vinter, grønne trær og en fin og rolig verden. Fargene som går igjen er gul og grøn. Og på denne måten gjenntar de det de ønsker å nå frem til folket med. Teen tar deg med til en ny, avslappende og rolig verden,

Teksten under bildet sier noe om historien til Twins teen. De forklarer at de har hatt eksemplarinske og unike smaker i mange hundre år og at de leverer hver gang. Underskriften til Stephen Twining setter dette på spissen. Det er akkurat som om Stephen lover oss at denne teen er fantastisk og at denne smaken skal ta deg med til et helt spesielt og annet sted. De forklarer også dette med at hver tee-kopp er spesiell og skal være like perfekt som den forrige. Det spesielle stedet setter de på spissen på den øverste delen av bildet hvor fargebruken fremhever dette.

1 kommentar: